ASSALAMUALAIKUM
SELAMAT DATANG KE DUNIA PENULISAN KAMI
HAYATILAH SETIAP YANG TERMAKTUB DISINI....GUNA JIKA ADA KEBAIKAN...YANG XPATUT GUNA JANGAN HIRAUKAN..
Related Posts with Thumbnails

Monday, May 31, 2010

Cetak rompak filem melalui Internet

KUALA LUMPUR: Seorang tukang masak didenda RM20,000 dan dikenakan bon berkelakuan baik bercagaran RM3,000 selama dua tahun atas kesalahan memiliki salinan langgaran pelbagai filem Inggeris, tiga tahun lalu.

Hakim Mohd Nasir Nordin membuat keputusan itu terhadap Sung Siew Chun, 25, dari Cheras selepas didapati bersalah terhadap 15 pertuduhan pindaan berkaitan.

Mengikut pertuduhan, dia didakwa memiliki 48 unit salinan langgaran filem dalam format cakera serba guna (DVD) dan lapan unit dalam format cakera padat video (VCD) filem Inggeris pelbagai tajuk ketika hak cipta filem itu wujud dan dituntut pemilik hak cipta. Antara filem itu ialah Ice Age, Madagascar, Chicken Little dan King Kong secara keseluruhan membabitkan sembilan pemilik hak cipta termasuk Twentieth Century Fox Film Corporation, Disney Enterprise dan Warner Bros.


Tertuduh didakwa melakukan kesalahan itu di balkoni Elite Trading, Tingkat satu, Plaza OUG, Jalan Klang Lama, jam 5 petang pada 17 Januari 2007.


Pendakwaan dijalankan Timbalan Pendakwa Raya dari Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Nurul Ain Hamzah

1 comments:

FiDa-InA-NuRul-Huda said...

salam : bagaimana gejala ini hendak dibanteras....sejauh manakah keberkesanannya untuk memulihkan gejala ini??/huhuhu

by : cahaya petunjuk

Post a Comment